Mi szükséges az e-építési napló alkalmazás használatához?
• ügyfélkapus belépés az e-epites.hu portál Országos
Építésügyi Nyilvántartás (OÉNY) nyilvános felületén keresztül:
www.e-epites.hu/oeny
• számítógép
• internet kapcsolat: az adatok feltöltése történhet vezetékes
vagy mobil internet szolgáltatással naponta, de legalább 3 naponként.
• Általános Nyomtatvány Kitöltő program (ÁNYK) az offline
naplórészek kitöltéséhez.
Mi az a NÜJ?
Az elektronikus építési naplóba történő első belépés
alkalmával minden felhasználó egy egyedi azonosítót, Napló Ügyfél Jelet (NÜJ)
kap.
A NÜJ egy 9 jegyű azonosító számsor, ami a későbbiekben nem
változik, és kizárólag az adott ügyfélkapu használatával az e-építési napló
alkalmazásba belépőhöz kötődik.
A NÜJ személyes adatot nem tartalmaz, csak az e-építési
napló alkalmazásban azonosítja az ügyfélkapun belépőt.
Az e-építési napló alkalmazásba történő első ügyfélkapun
keresztüli belépés alkalmával a saját adatok, szakmagyakorlási jogosultságok és
a képviselt cégek adatait ki kell tölteni, ezzel létrejön egy személyes "profil",
amivel köthető a természetes személy az általa képviselt cégekhez. A "személyes
profilban" rögzített személyes, jogosultsági és cég adatok a későbbiekben
módosíthatóak, karbantartásuk a felhasználó feladata.
• A NÜJ szükséges az alkalmazás használatához, ezért minden
építési napló vezetést érintő szerződés megkötéskor át kell adni a
megrendelőnek.
• A felkért személy NÜJ-jét meg kell adni az alkalmazásban a
szerepkörök kiosztásakor, naplóvezetési kötelezettség átadásakor vagy
munkaterület átadás visszaigazolás kérésekor.
Mi az egyszer használatos jelszó (visszaigazolási kód)?
Egyszer használatos
jelszót ad automatikusan a rendszer a kivitelezés illetve a naplóvezetés
szempontjából fontos cselekmények visszaigazolásához:
• e-napló készenlétbe helyezéshez (fő- és alnapló
készenlétbe helyezéshez nem kell)
• szerepkör kiosztáshoz (pl: az építtető kiosztja a
szerepkört a kivitelezőnek )
• munkaterület átadáshoz Az egyszer használatos jelszót, -
ami egy 8 jegyű kód - a rendszer automatikusan állítja elő, és mindig két
üzenetet küld róla a visszaigazoláshoz: 1. Annak aki kezdeményezte pl. a
szerepkörkiosztást: ebben található a kód 2. Annak akinek el kell fogadnia pl.
a szerepkörkiosztást: ebbe be kell írni a kódot A 1. üzenetben kapott kódot
tetszőleges módon át kell adni a 2. üzenet címzettjének (ez lehet telefonon,
e-mailben, vagy akár postai úton is).
Mit jelent a készenlétbe helyezés?
Megnyitás előtt készenlétbe kell helyezni minden e-naplót,
e-főnaplót és e-alnaplót. A készenlétbe helyezés annyit jelent, mintha
vásárolnánk egy üres építési naplót, aminek egyelőre csak a címlapját töltjük
ki, ezzel rögzítjük, hogy mely beruházáshoz használható majd fel. A készenlétbe
helyezés nem jelenti a kivitelezés megkezdését, az az építési napló
megnyitásával, azaz a munkaterület átadásával egyidejűleg történik.
Mikor nyílik meg és mikor kerül lezárásra az e-építési
napló?
A fővállalkozó kivitelező az e-főnaplót, az alvállalkozó
kivitelező az e-alnaplót az építési munkaterület átvételekor az átvétel
időpontjának rögzítésével nyitja meg, és az építőipari kivitelezési tevékenység
befejezését követően az építési munkaterületről levonulás időpontjának
rögzítésével zárja le.
E- építési napló alkalmazás használata lépésenként
Az e- építési napló alkalmazás használatára a beruházás
előkészítését követően, a kivitelezés megkezdése előtt kerül sor azaz, ha már
megtörtént:
• a terveztetés
• a szükséges eljárások lebonyolítása - engedélyeztetés /
tudomásulvétel - közbeszerzés
• szerződéskötés(ek) a kivitelezésre.
Forrás:https://www.evosz.hu/data/dokument/c791.pdf